Историчар Александар Раковић оцењује да иза упада самозваног свештеника Николе Џуфке у цркву у Ракитници код Подујева сигурно стоји косовски премијер Аљбин Курти и додаје да Србија мора да предузме хитне кораке и осмисли како да одговори на овакве изазове који по његовом мишљењу нису чин појединца.
„Иза целе приче сигурно стоји Курти. Да ли он лично стоји или његов систем, то је мање битно, али сигурно се ништа не ради без његовог знања и без његовог одобрења. Да ли стварно можемо да замислимо да је нешто у Црној Гори рађено у сличној ситуацији без Ђукановићевог одобрења и знања? Само да саберемо један и један и видећемо о чему се ради. Ово је сада највећи проблем који имамо на Косову и Метохији, а много је лакше био решив сличан проблем у Црној Гори и Хрватској где су потписани темељни уговори са СПЦ. Морамо да размишљамо како на то да одговоримо да не допустимо да проблем ескалира. Немамо савезнике ни у албанској парадржавној структури на Косову и Метохији, а ни у међународним факторима који глуме неку медијацију, а у ствари се увек те ствари решавају у корист сепаратистичке Приштине“, каже Раковић за Косово онлајн.
Он оцењује да за српске светиње на Косову* не постоји бојазан док је на челу Албанске православне цркве актуелни архиепископ, али да проблем може да настане у будућности.
„Док је архиепископ Анастасио на челу Албанске православне цркве нема било какве бојазни да ће та канонска епархија испоставити намере да окупира српске цркве и манастире на Косову и Метохији. Међутим проблем може да настане када он једног дана не буде на челу цркве, када буде неко други, неки албански националиста, који ће се сложити са том великоалбанском политиком и албанске државе и такозваних косовских структура да све наше српске цркве и манастире треба да преузму Албанци, било да је реч о албанској православној или римокатоличкој цркви. Уосталом, да вас подсетим да је Албанија поднела захтев да се наше четири цркве и манастира који су на листи Унеска ставе у баштину такозваног Косова и изузму из баштине Републике Србије“, наводи Раковић.
Он сматра да се све то представља, како каже, „великоалбански пројекат“.
„Према томе, то је урадила Албанија са такозваном државом Косово*, јер је то њихов великоалбански пројекат. Иза овог самозванца стоје неке озбиљне политичке структуре. Тако је почело и у Црној Гори пре 30 година са разноразним самозванцима који су упадали у цркве и завршило се тиме да је Ђукановићев режим усвојио закон којим се отима имовина СПЦ. Тај процес је трајао 30 година, он је прекинут литијама, поразом Ђукановића на изборима, корекцијом тог његовог закона и потписивањем темељног уговора са СПЦ. Међутим ситуација је другачија у Црној Гори, јер је тамо српски православни народ већински. На Косову и Метохији Срби су истерани, Албанци су етничка већина, имају своју парадржавну структуру и виде да могу да раде шта хоће и ми треба да осмислимо какве ће бити наше реакције на оно што долази. Ово није никакав чин неког лудака, ми видимо да он има организовану групу, да су са њим били чак и неки функционери Општине Подујево, да су они променили браву и практично већ присвојили ту српску цркву у Подујеву“, сматра Раковић.